ia mitt i livet

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Bloggens kraft - Tack Linda!

Av Ia - 29 mars 2011 19:39

Jag har sedan några månader tillbaka följt Linda Carlgrens i hennes blogg, en helt vanlig småbarnsmamma med det stora undantaget att hon är cancersjuk. Inflammatorisk bröstcancer upptänktes vid Lindas tredje graviditet och sjukdomen spred sig snabbt i kroppen till skelett, lever och hjärna. Linda har med stor öppenhet släppt in sina läsare i sitt liv, både sitt småbarnsmammeliv men också i det jobbiga cancerlivet. Det mod Linda har visat genom behandlingar, tunga besked och smärta går inte att beskriva med ord, en helt makalös kvinna! För mig har den här bloggen betytt så ofantligt mycket. Den har fått mig att se på mig själv och mina relationer till andra i ett helt nytt ljust, fått mig att förstå hur lyckligt lottad jag är och att jag måste ta vara på varje dag och leva fullt ut, utan avundsjuka, girighet och mörka tankar. Min son, min familj och mina vänner är det enda som har egentlig betydelse, inte karriär, pengar eller materiella ting.


Nu i eftermiddags orkade inte Linda kämpa längre och hon somnade in omgiven av sin familj. Ord kan inte besrkiva den tacksamhet jag känner för dig. Hoppas att jag får äran att träffa dig på andra sidan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia - 20 november 2011 10:21

Så tar vi nya tag igen. Det är ju söndag idag, den perfekta veckadagen för att avsluta något oavslutat eller börja på nytt igen. Gustaf sov länge imorse, nästan till halv tio lång i och gosade i sängen han och jag. Ja, P är ju såklart också där, men ...

Av Ia - 12 juni 2011 11:24


I onsdags gjorde så Gustafs nya lilla kusin entré här i världen. Jag hade ju sedan länge gissat på att det skulle bli en liten tjej och visst fick jag rätt. Igår var vi och hälsade på henne, alldeles nyhemkommen från BB. Juni ska hon heta, ett underb...

Av Ia - 3 juni 2011 21:20


Det är en maskintokig liten krabat man har fått på halsen. Så fort han får syn på någon av golfbanans alla gräsklippare eller maskiner så ska han dit och titta, eller helst av allt; åka med! Här hemma har han ju sin lilla leksaksklippare som han fick...

Av Ia - 31 maj 2011 10:48

Så var det ett tag sedan igen som bloggen fick sig en liten uppdatering, över en månad sedan närmare bestämt. Inte bra alls, men nu tar vi nya tag igen.   Lilleman växer som bara den just nu. Går gör han riktigt bra även om det då och då blir någ...

Av Ia - 15 april 2011 20:28

Så äntligen kom de idag; Gustafs första steg!! Eller äntligen och äntligen, han är ju inte sen på något sätt (att börja gå mellan 8-20 månader är visst normalt) men eftersom kusinen gick innan han fyllde 10 månader har det ju känts som att Gustaf lig...

Skapa flashcards