ia mitt i livet

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Här igen!

Av Ia - 2 februari 2010 17:30

Verkligen en evighet sedan jag tog mig i kragen och skrev något här. (Observera att bloggen nu publiseras på bloggplatsen.se istället för blogg.se) Otroligt mycket vatten har ju runnit under broarna sedan sist. Det största är väl den nya lille familjemedlemmen som förbereder sig för att snart göra sin storartade entré i världen. Det hade ju varit roligt att ha skrivit lite under graviditeten, det är ju så dags att börja nu när det bara är sex veckor kvar innan den är över men det kan kanske vara roligt med en liten nedräkning. Här kommer i alla fall en liten sammanfattning så här långt:


Plussade i slutet på juli. Vågade inte riktigt tro på det där lilla testet utan köpte några till. Eller ja, några är kanske en underdrift. Tror nog jag gjorde av med en 9-10 stycken innan jag började känna mig säker. Sista gångerna kändes det pinsamt att gå in på apoteket i Vadstena efter jobbet, så jag åkte de extra milen in till Mjölby för att kunna köpa ut de hett eftertraktade stickorna.


I början av september, på min födelsedag, var det dags för inskrivning på MVC Storken i Linköping. Vi blev mycket väl mottagna av barnmorskan Marie som gjorde ett ultraljud och flyttade fram mig några dagar mot vad jag själv trodde. Veckan efter gjorde vi ett så kallat KUB-test på US i Linköping. Allt såg fint ut och risken för att barn med Downs Syndrom var väldigt lågt (1:14800).


Veckorna rullade på. Vi gjorde ett ultraljud till på US samt ett extra som vi köpte till hos Crokusmottagningen. Där fick vi även några 3d-bilder på den lill* grodan. Så här är h*n, 24 veckor och 4 dagar gammal:

 




Jag tycker att hela graviditeten gått så otroligt snabbt, kanske för att jag hela tiden varit så upptagen med jobb, Nadja och katterna. Jag har ju även haft förmånen att må oförskämt bra. Mådde illa några dagar alldeles i början men efter vad man har hört från andra så var ju det ingenting.

Nu ser jag verkligen fram emot de sista veckorna, förlossningen och att få träffa vår stjärna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia - 20 november 2011 10:21

Så tar vi nya tag igen. Det är ju söndag idag, den perfekta veckadagen för att avsluta något oavslutat eller börja på nytt igen. Gustaf sov länge imorse, nästan till halv tio lång i och gosade i sängen han och jag. Ja, P är ju såklart också där, men ...

Av Ia - 12 juni 2011 11:24


I onsdags gjorde så Gustafs nya lilla kusin entré här i världen. Jag hade ju sedan länge gissat på att det skulle bli en liten tjej och visst fick jag rätt. Igår var vi och hälsade på henne, alldeles nyhemkommen från BB. Juni ska hon heta, ett underb...

Av Ia - 3 juni 2011 21:20


Det är en maskintokig liten krabat man har fått på halsen. Så fort han får syn på någon av golfbanans alla gräsklippare eller maskiner så ska han dit och titta, eller helst av allt; åka med! Här hemma har han ju sin lilla leksaksklippare som han fick...

Av Ia - 31 maj 2011 10:48

Så var det ett tag sedan igen som bloggen fick sig en liten uppdatering, över en månad sedan närmare bestämt. Inte bra alls, men nu tar vi nya tag igen.   Lilleman växer som bara den just nu. Går gör han riktigt bra även om det då och då blir någ...

Av Ia - 15 april 2011 20:28

Så äntligen kom de idag; Gustafs första steg!! Eller äntligen och äntligen, han är ju inte sen på något sätt (att börja gå mellan 8-20 månader är visst normalt) men eftersom kusinen gick innan han fyllde 10 månader har det ju känts som att Gustaf lig...

Ovido - Quiz & Flashcards