ia mitt i livet

Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Utställning, Kansas CHAMPION

Av Ia - 4 februari 2010 17:38

I söndags (31/1) var det dags för årets första kattutställning, och i det tillstånd jag befinner mig i lär det väl även bli den sista på några månader. För en gångs skull fick jag även med mig Philip som bärhjälp och sällskap, men eftersom han hade varit på fest dagen innan var det jag som fick stå för bilkörandet. Sam vanligt var det en mycket välarrangerad utställning som NERK bjöd på. Conventum är ju en stor, luftig lokal och stämningen var på topp. Till och med Philip som annars brukar tröttna efter någon timme hade en trevlig dag.

Resultaten då? Jo, det gick helt OK. Först ut var Kansas som skötte sig exemplariskt och var en riktig charmör på domarbordet. Efter att ha sett hans konkurrent trodde jag ändå inte att han skulle ha någon chans men mot all formodan (och sin feta päls som matte inte hade badat...) tog han sitt sista CAC och blev champion. Sedan var det Lotus tur. Han hade ockå sen mycket fin hane emot sig men lyckades ändå sno med sig sitt CAP. Inte illa för en katt som knappt har ställts ut sedan han var 10 månader. I BIVen var det ganska nära för båda killarna, speciellt för Lotus konstigt nog som hade självaste S*Aristo Limaz Terry Viking emot sig.

Mamma och pappa kom in för att hålla oss sällskap och bjöd även på en mykcet god lunch. Så trötta men glada och nöjda begav vi oss sedan hem mot slätten igen... Nu dröjer det som sagt ett tag innan vi ses till i utställningssammanhang igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia - 20 november 2011 10:21

Så tar vi nya tag igen. Det är ju söndag idag, den perfekta veckadagen för att avsluta något oavslutat eller börja på nytt igen. Gustaf sov länge imorse, nästan till halv tio lång i och gosade i sängen han och jag. Ja, P är ju såklart också där, men ...

Av Ia - 12 juni 2011 11:24


I onsdags gjorde så Gustafs nya lilla kusin entré här i världen. Jag hade ju sedan länge gissat på att det skulle bli en liten tjej och visst fick jag rätt. Igår var vi och hälsade på henne, alldeles nyhemkommen från BB. Juni ska hon heta, ett underb...

Av Ia - 3 juni 2011 21:20


Det är en maskintokig liten krabat man har fått på halsen. Så fort han får syn på någon av golfbanans alla gräsklippare eller maskiner så ska han dit och titta, eller helst av allt; åka med! Här hemma har han ju sin lilla leksaksklippare som han fick...

Av Ia - 31 maj 2011 10:48

Så var det ett tag sedan igen som bloggen fick sig en liten uppdatering, över en månad sedan närmare bestämt. Inte bra alls, men nu tar vi nya tag igen.   Lilleman växer som bara den just nu. Går gör han riktigt bra även om det då och då blir någ...

Av Ia - 15 april 2011 20:28

Så äntligen kom de idag; Gustafs första steg!! Eller äntligen och äntligen, han är ju inte sen på något sätt (att börja gå mellan 8-20 månader är visst normalt) men eftersom kusinen gick innan han fyllde 10 månader har det ju känts som att Gustaf lig...

Ovido - Quiz & Flashcards