ia mitt i livet

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Är det sant?!!

Av Ia - 8 februari 2010 10:11

Hittade familjeliv.se idag och deras graviditetskalender. Jag som redan tycker att jag är en vandrande kopia av barbapappa blev ju inte så jättelycklig över att läsa det här:


Kroppen: Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka. Av det går cirka 300 gram till barnet. Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska. Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation. Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger. Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten. Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen, samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.


Herregud, ett halvt kilo i veckan! Det blir ju tre kilo till på de knappt sex veckor jag har kvar! När var det svenska "Biggest loser" skulle dra igång? Det kanske är lika bra att anmäla sig på en gång...


Nej, här kan jag ju inte sitta och deppa längre. Ska nog gå bort till fiket och pigga upp mig med en chokladboll!

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

8 februari 2010 10:21

Förstår att det beror på olika faktorer. En del kan tydligen gå upp hela 30 kilo eller så och en del 7 eller så och ibland verkar det knappt märkas. Lycka till!/Härlit somrig bakgrund du har och katten är söt.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia - 20 november 2011 10:21

Så tar vi nya tag igen. Det är ju söndag idag, den perfekta veckadagen för att avsluta något oavslutat eller börja på nytt igen. Gustaf sov länge imorse, nästan till halv tio lång i och gosade i sängen han och jag. Ja, P är ju såklart också där, men ...

Av Ia - 12 juni 2011 11:24


I onsdags gjorde så Gustafs nya lilla kusin entré här i världen. Jag hade ju sedan länge gissat på att det skulle bli en liten tjej och visst fick jag rätt. Igår var vi och hälsade på henne, alldeles nyhemkommen från BB. Juni ska hon heta, ett underb...

Av Ia - 3 juni 2011 21:20


Det är en maskintokig liten krabat man har fått på halsen. Så fort han får syn på någon av golfbanans alla gräsklippare eller maskiner så ska han dit och titta, eller helst av allt; åka med! Här hemma har han ju sin lilla leksaksklippare som han fick...

Av Ia - 31 maj 2011 10:48

Så var det ett tag sedan igen som bloggen fick sig en liten uppdatering, över en månad sedan närmare bestämt. Inte bra alls, men nu tar vi nya tag igen.   Lilleman växer som bara den just nu. Går gör han riktigt bra även om det då och då blir någ...

Av Ia - 15 april 2011 20:28

Så äntligen kom de idag; Gustafs första steg!! Eller äntligen och äntligen, han är ju inte sen på något sätt (att börja gå mellan 8-20 månader är visst normalt) men eftersom kusinen gick innan han fyllde 10 månader har det ju känts som att Gustaf lig...

Ovido - Quiz & Flashcards