ia mitt i livet

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Ia - 9 mars 2011 20:43

Onsdagar betyder ju jobb och så även denna onsdag. Det har nog aldrig kännts så här roligt att undervisa som det gör nu. Allt bara flyter på, eleverna är underbara, läromedlen funkar och jag bara njuter! Att det är så roligt gör ju beslutet inför hösten lite svårare; jobba mer eller inte jobba mer? Jag känner mig så kluven. En del av mig vill ju jobba och få uppleva mer av den här tillfredställande känslan som jobbet ger mig. Samtidigt vill ju HELA jag inte missa en sekund av Gustafs vardag och alla framsteg som han gör. Det tåls att fundera ytterligare på...


Idag har jag så äntligen beslutat mig för att ta tag i mitt sockerberoende på allvar. Sockerberoende har ju blivit ett modeord men för mig är det en verklighet. Jag mår så dåligt när jag inte får i mig socker och äter helt otroliga mängder av det vita giftet varje dag. Men nu ska det bli slut på det. Idag har jag lyckats hålla mig ifrån socker även om en liten vit brödbit har smitit ned. Håll tummarna för mig i fortsättningen!


Så var det ju den döda lilla harbebisen. Självklart var det the killer cat, aka Lotus, som var den skyldige, en blodtörstig mördare. Jag vet ju att det är ett fullständigt naturligt beteende för en katt men jag kan inte låta bli att fälla liten tår för ett litet liv som inte fick bli mer än några veckor gammal.

Av Ia - 9 mars 2011 20:27

Bara ordet skakar om lite, eller hur? Vad är det egentligen med den blödande delen av den kvinnliga fertiliteten som är så skamlig? Mensen är ju förutsättningen för det vackraste av allt: ett nytt liv. Ändå har väl de flesta kvinnor smusslat med tampong- eller bindförpackningar i snabbköpskassan för att till varje pris dölja sitt tillstånd. Vi pratar vitt och brett om vårt anfall av vinterkräksjuka med diverse mindre smakliga inslag, men ska vi klaga på vår mensvärk viskar vi fram det till närmsta (kvinnliga) granne. Och så är det ju det här med reklam för binder och tamponger. Aldrig någonsin att det förekommer RÖD vätska i TV-rutan, för herregud då kan man ju förstå vad produkten ska användas till... Nu ska i alla fall SCA, som bland annat producerar mensskydd, lansera en kampanj för att vi ska "kunna ta ordet mens i våra munnar" (läs mer här: http://www.aftonbladet.se/wendela/article8681284.ab). Undra om de kommer börja använda sig av rödfärgad vätska i sin reklamer i fortsättningen?

Ovido - Quiz & Flashcards