ia mitt i livet

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Inte så upphetsande

Av Ia - 22 mars 2011 17:48

Nej, dagen har såhär långt inte alls varit särskilt spännande. Upp vid sexsnåret som vanligt. Det som kanske inte var så vanligt den här morgon var att vi passade på att äta våfflor när vi för en gång skull åt frukost tillsammans hela familjen. Gustafs pappa skulle nämligen iväg på ett möte, trots att han fortfarande hade ont i bröstet (han tog med sig min dator, därav avsaknaden av uppdateringar under dagen). Gustaf fullkomligt vräkte i sig våfflor, jag vet faktiskt inte hur många han stoppade i sig. Sedan blev det lite lek innan vi begav oss ut i solen, tyvärr blåste det ju också rejält, för att ta oss in till församlingshemmet i byn där öppna förskolan huserar. Mamma hur ju tjatat på mig att Gustaf måste få träffa mer folk, så det hade jag tänkt ta tag i idag. Ironiskt nog var vi de enda besökarna på öppna förskolan idag. Det bekymrade dock inte Gustaf som blev lyrisk av att se alla nya, spännande leksaker. Så vi stannade och lekte en stund innan vi traskade hem igen. Herregud vilken motvind som mötte oss på hemvägen! Det var knappt att man kunde röra sig framåt.


Väl hemma igen var det dags för lunch. Idag provade jag att ge Gustaf mat som han kunde plocka i sig själv (fiskpinnar, pasta och  broccoli) och vilken succé det blev. Han åt en stor tallrik mat alldeles själv! Jag borde ju kunnat lista ut det här tidigare, Klart att en så självständig och bestämd bebis vill äta själv! Så det är väl på det sättet det får bli ett tag framöver. En mätt och glad men kladdig bebis är ju bättre än en bebis som är ren men hungrig och grinig.

 
 
karro

karro

22 mars 2011 21:31

Åhhh vilken söt liten kille du har! Tack för de fina orden på min blogg! Kul att du gillar den!
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia - 20 november 2011 10:21

Så tar vi nya tag igen. Det är ju söndag idag, den perfekta veckadagen för att avsluta något oavslutat eller börja på nytt igen. Gustaf sov länge imorse, nästan till halv tio lång i och gosade i sängen han och jag. Ja, P är ju såklart också där, men ...

Av Ia - 12 juni 2011 11:24


I onsdags gjorde så Gustafs nya lilla kusin entré här i världen. Jag hade ju sedan länge gissat på att det skulle bli en liten tjej och visst fick jag rätt. Igår var vi och hälsade på henne, alldeles nyhemkommen från BB. Juni ska hon heta, ett underb...

Av Ia - 3 juni 2011 21:20


Det är en maskintokig liten krabat man har fått på halsen. Så fort han får syn på någon av golfbanans alla gräsklippare eller maskiner så ska han dit och titta, eller helst av allt; åka med! Här hemma har han ju sin lilla leksaksklippare som han fick...

Av Ia - 31 maj 2011 10:48

Så var det ett tag sedan igen som bloggen fick sig en liten uppdatering, över en månad sedan närmare bestämt. Inte bra alls, men nu tar vi nya tag igen.   Lilleman växer som bara den just nu. Går gör han riktigt bra även om det då och då blir någ...

Av Ia - 15 april 2011 20:28

Så äntligen kom de idag; Gustafs första steg!! Eller äntligen och äntligen, han är ju inte sen på något sätt (att börja gå mellan 8-20 månader är visst normalt) men eftersom kusinen gick innan han fyllde 10 månader har det ju känts som att Gustaf lig...

Ovido - Quiz & Flashcards